lets click on it

http://Atiqah2908.sharethisstory.net/my-880780-5666

Pages

Wednesday, February 2, 2011

CALONG BESERAH

ha kali nie aku nk post pasal calong beserah..npe panggil calong beserah sebab setahu aku calong nie memang asal dia dari beserah..n beza menu calong dari menu2 yang lain sebabnyer sup dia diperbuat daripada ikan..hee..bukan ader gak ke sup2 len yang diperbuat daripada ikan??okie lau korang ragu2kan soalan nie, aku sendiri pun x reti mau explain la weh..hmmm..my bad la kan..
n every time aku makan calong, aku alwayz tnyer my mum la, aper beza calong ngn mee sup or mee rebus..my mum answered, dia wat dari ikan..okie..noktah..jangan tanyer lagi..eh bukan2..ader satu lagi beza..calong nie ader bebola ikan buatan sendiri and ada tauhu yang letak isi ikan kat dalam dia..aku da snap2 pic tuk kowang tengok, tapi disebabkan kekunoan my lappy yang terchinta nie, aku x ley lak nk transfer dats kind of picture..t da balik kampus akan aku usahakan okie=)
ha calong nie bese makan skali ngn air lada or orang panggil sos..tapi ader gak yang makan ngn kicap or lada suluh..tuh sumer ikut citarasa masing2 la kan..tapi last sunday aku try makan dengan lada jeruk plak..ikut mak aku nyer keje la nie..aish sedap gak..ley tahan..ader la rasa masam2 sikit..next time ley cuba lagi..
ha kalau kowang nk tau, calong beserah nie da cuba dikomersialkan melalui expo MAHA2010 yang buat kat bangi erk lau x silap..so harap dapat la makanan nie jadi femes satu hari nanti..haha

thanz mak abah sebab bawak iqa g makan calong beserah..hee..hari ahad tuh lagi da pergi..heaven nyer duk umah..homesweethome=)

now iQa currently at home for her midterm semester break=)

thanz sebab sudi baca entry ini..sekian=)




No comments:

Post a Comment