lets click on it

http://Atiqah2908.sharethisstory.net/my-880780-5666

Pages

Sunday, February 13, 2011

Nasi kErAbU

assalamualaikum..

b4 my hand start to typing2.. aku nk tanyer saper suka nasi kerabu disini???hee..aku lah tuh orangnyer..masuk hari nie, da 2x turut2 aku makan nasi kerabu kat umah nie..ops sowi..aku balik lagi for the second tyme bulan feb nie..heee..buat cuti sendiriXD..ha sambunk balik..zzzzzzzz..yang first makan tuh x menepati cite rasa aku..muhahaha..banyak cekadak lak dia an..g masak sendiri, x reti lak ngko iQa XD..hee..ye saya memang tau makan jerk (T_T)..sebab itu sayer gemok!!
okie da wat citer sedey, jom kita tengok asal usul kedatangan nasi kerabu nie..nasi kerabu nie memang femes di negeri pantai timur especially Kelantan..tapi lau nk ikutkan, kat KL skunk nie pun dah banyak ley dapat nasi kerabu yang sedap2..teringat lak zaman dahulukala mase aku sem satu kat kolej alamanda tuh..fuyooo..nasi kerabu makcik tuh memang sedap sampai menjilat jari..(sori over terlebey)..but now study kat puncak alam, da susah nk jumpa..penah gak nampak ader jual kat kolej raff tuh, tapi x try2 pun lagi..k balik nie aku nak cuba la....heeee..bestnyer..XD



rupa nasi kerabu 1

rupa nasi kerabu 2

atas nie la rupanyer nasi kerabu..besenyer dia akan berwarna biru2 sikit..okie skunk saya da mula lapar (T_T)..hmm as kowang nampak..nasi kerabu nie dihidangkan bersama sambal kelapa ikan, sambal, ulam2 n juga budu..n penambah perasa dia, ley la pilih if kowang nk ayam goreng ker, daging bakar ke, keropok ke, or telur masin..n bese jumpa telur masin la..so pas nie, y not saper yang x penah rase, sila la cuba erk..best..kowang x kan nyesal nyer..

p/s : nasi nie kalau nk makan, lagi sedap if digaul bersama semua2 yang dihidangkan tuh sekaligus..baru umph!!..
selamat mencuba

thanz bace entry nie=)


No comments:

Post a Comment