lets click on it

http://Atiqah2908.sharethisstory.net/my-880780-5666

Pages

Thursday, December 16, 2010

Trip 2 Kuala Lipis

bandar lipis dia ader dua..baru ngn lama..nie area bandar lama..tengok bangunan pun da tau an???

ni la dataran lipis..tempat siti kawin tuh..

okie gue pegi Kuala Lipis nie bukan nk cuti2 Malaysia ke hape..juz teman akak gue yang dapat interview KPLI..ha tau x hape itu KPLI???xper t gue storu cikit2 kat korang okie..
tuk penuhkan masa gue yang memang terlalu banyak masa cuti sem nie, gue pun ikut la akak gue pg Kuala Lipis tuh..ala tempat Siti Nurhaliza lahir tuh..suka dia x??xper gue x mo tau pun jawapan anda..sekianXD
kami pegi ber3..gue, yah gue pluz ngn akak gue la..lau dye x der, semua nie xder makna..hari Ahad tuh gerak dr KL dalam kul 11 lebih gak r..yekot..lupa plak..lama sangat simpan dalam otak gue nie..interviewnyer keesokkan hari..xder highway..bentong tuh jew la last tol yang gue jumpa..so redah la baper2 bandar dulu an b4 sampai..
check in kat Hotel Jelai..area bandar2..senang nk gerak, carik makanan sumer..makanan tuh yang penting..hahaXD..bese r bandar kecik an..xder la grand and glamour cam KL tuh..tapi yang interesting sikit pasal nie yang gue mau story..sejarahnya..haha..tau subjek yang korang x baper gemar an??hehe
Kuala Lipis..Bandar Tinggalan Warisan Sejarah..ha da cam ala2 Melaka lak an??hehe..Tapi gue xder lak sampai pegi muzium ke haper..juz tengok2 cam tuh jerk..kat dalam gambar tuh la antara tempat2 yang gue pegi..Kuala Lipis nie dulu adalah Ibu Negeri Pahang B4 Kuantan dijadikan sebagai Ibu Negeri Pahang sampailah skunk..biler??masa2 penjajahan dulu la..ha so ader la banyak church and sekolah2 orang putih kat Kuala Lipis nie..
okie story2 pasal KPLI plak..KPLI tuh maksud dia Kursus Perguruan Lepasan Ijazah..so confirm2 la saper2 yang nk apply tuh kene ader degree yek anak2..nie kira salah satu jalan kepada sape2 yang nk jadik cikgu..t kene pegi kursus and so on, ha layaklah anda tuk menjadik seorang pendidik=)..so buleh la anda ngetes2 lau berminat..nk terang lebey2 pun gue x tau sangat..
okie la tuh aje tuk kali nie..next tyme gue post agi..

hmm..sowi..no picture 4 dis post..my sis da terdelete(T.T)

No comments:

Post a Comment