lets click on it

http://Atiqah2908.sharethisstory.net/my-880780-5666

Pages

Thursday, August 11, 2011

Ramadhan@Puncak Alam

Assalamualaikum..

Masuk hari ini, dah hari ke 11 bagi umat Islam mengerjakan Rukun Islam yang ke 3 iaitu Ibadah Puasa..Selamat berpuasa yerh semua..Sama-sama lah kita menhgayati bulan rahmat ini..AMIN..

Ini merupakan kali pertama aku berpuasa dekat Puncak Alam..sem lepas, aku dengan bahagianya sambut Ramadhan dekat rumah bersama family tersayang..semua sebab praktikal =) happy and sedih..happy la sebab dapat jugak berpuasa dengan kawan sem ni..teringat masa kita sama sama sem satu berpuasa dekat Alamanda..and part sedih bila semua orang duk asyik updata status FB puasa kat rumah..touching au..dah la aku nie berapa hari nak raya baru dapat balik..huhu (T_T)

Ok tak nak buat cerita sedih touching2 lama2..emo tau =P..after all, bulan puasa nie banyak cabaran and dugaannya..untuk aku, starting bulan puasa ni la test test semua bertimbun and plus, due date for many many assignment..waktu tidur pun dah jadi tak betol..malam berjaga, siang tidur..and aku nyer kesihatan pun merudum gak..start sakit tekak jerk sampai la batuk demam and selsema..but now dah baik =) sebaik UK(Unit Kesihatan) dekat tau..and sekarang baru la start relax2 balik..just tinggal dua presentation and dua lagi test..tapi semua lambat lambat and still ada gap..fuh lega =D

Cerita pasal Ramadhan, common things la kan mesti lah bazar..and for me, MURTABAK okie..makanan nie adalah feveret aku time time puasa..tak puasa pun still feveret jugak..ada murtabak (yang sedap), tak der nasi pun tape..janji sedap la..dua hari berturut turut aku beli murtabak kat sini..tapi tak kene dengan cita rasa..rindu nak makan murtabak dekat rumah..Murtabak Mengkasar, Murtabak Pekan and Murtabak Juara..tuh jerk nama murtabak yang aku ingat.. (T_T)..lepas tuh, aku tak beli beli dah murtabak kat sini..majuk..dekat sini, kebiasaanya aku dengan kawan kawan akan membeli juadah berbuka puasa dekat bazar ramadhan fasa tiga..yang best, Ayam Uncle Bob okie..sedap..first time makan, dah jatuh cinta..heeee =) yang lain, biasa biasa jerk..dekat uni pun ada jugak mini bazar..so tak der la kuno sangat aku duduk dekat Puncak Alam nie..and makanan pun boleh tahan plus murah..student price kan..mesti la murah ma =D

 Bazar @ UiTM Puncak Alam
Keadaan bazar@UiTM Puncak Alam setelah ditiup angin kencang!!







No comments:

Post a Comment