lets click on it

http://Atiqah2908.sharethisstory.net/my-880780-5666

Pages

Friday, August 5, 2011

EKSPEDISI GUNUNG LEDANG MISA BATCH 14

Assalamualaikum..

selamat berpuasa kepada semua umat Islam..sila puasa penuh yerk =)

entry kali nie pasal Gunung Ledang..Ekspedisi yang dijalankan selama dua hari hari dua malam di Taman Negara, Johor oleh classmate aku..sepatutnya satu malam jerk, tapi disebabkan transport yang agak tergendala, so kami bertolak malam dari Gunung Ledang tuh sampai la ke Puncak Alam..nasib baik bus UiTM tuh sangat sangat selesa..so hati tetap cool..heeeeeee..

Jumaat

aktiviti yang dijalankan adalah abceiling and flying fox.. serious cuak gila waktu naik nak panjat menara tuh..bukan sekali..tapi dua kali weh..gayat kejap..waktu flying fox, rasa cam tak nak gerak jerk dari menara tuh..abseiling, first time aku buat..cuak gila waktu "encik encik" suruh aku lepaskan pemegang kat menara tuh..tapi akhirnya selamat gak aku turun dengan jaya nya=) then flying fox pulak..mak ai..dah la bunyi dia macam Formula One tuh ha..laju pun buleh tahan..tinggi plak tuh..nasib baik kene 'tolak' dengan "encik encik" dari menara tuh..kalu nak harap aku gerak sendiri, alamatnyer sampai pagi esok la kot..=P ada chance, aku nak join lagi la..buleh tak??

malam tuh, kami main masak masak..tapi main main pun kene makan tau..adventure kot..siap buat dapur sendiri dari ranting ranting kayu sumer..tak rugi belajar main masak masak waktu kecik dulu..sekarang boleh pakai skill tuh =P..menu yang team kami buat, sardin, ikan kering, ikan bilis goreng..walau simple, tapi siyes sedap..masak secara berjemaah kan..memang la sedap..sweeeeet jerk..haha..and banyak plak tuh aku makan..nak nak ada plak wat BBQ skali an..kepakaran memasak budak lelaki kelas aku nie boleh tahan gak..kalu perempuan tak tau masak, fine anda kene malu dengan dak lelaki kelas aku..muhahahaha..penutup untuk aktiviti hari tuh, dengar taklimat dari "encik encik" untuk mendaki Gunung Ledang esok pagi..

Sabtu

aku agak liat nak bangun sebab malam tuh tido kul dua plus turn menjaga kul 1-2..nasib baik ada jerk lagi orang yang tak tido..kalu tak, mahu cuak aku berjaga dengan budak budak ni empat orang jerk..orang kejut pun aku buat dek jerk..kul 6 baru la bangun untuk pergi solat..then after breakfast nasi goreng, pendakian kami bermula dalam pukul 8 pagi macam tuh..kami naik sampai checkpoint 4..then jumpa la Kolam Gajah..view dia cantik..plus, kolam dia ada ikan yang kecil kecil tuh..macam korang pergi spa ikan tuh..macam tuh la..tapi nie free weh..asalkan ko sanggup daki Gunung Ledang tuh dulu yerk =P..pendakian kami mencabar..dengan cuaca yang hujan renyai renyai membuatkan tanah itu basah and agak licin..tapi perjalanan tetap diteruskan..waktu nak mula tuh yang sakit..kene panjat 700 lebih anak tangga weh!! patut la salah satu checkpoint dia dinamakan checkpoint Bukit Semput memang semput and ini serius!! setelah lebih kurang 6 jam mendaki and turun balik, pukul 2 lebih kami sampai ke camp site =)

 hujan rahmat, sambut ketibaan kami =)

 view sekitar camp site

 sesi flying fox

 sesi abceiling

taklimat before mendaki

 team ekspedisi Gunung Ledang

 Myteam..
 Khemah untuk berteduh
at Kolam Air Gajah..

ikan ikan yang sangat jinak..eh ikan jinak ke???? =P

konklusinya, tak rugi daki Gunung Ledang!!






No comments:

Post a Comment