lets click on it

http://Atiqah2908.sharethisstory.net/my-880780-5666

Pages

Monday, May 23, 2011

Percutian Di Kuantan

Assalamualaikum..

entry kali nie aku nak share tempat yang agak best bila korang datang Kuantan..yeah my hometown..=) Kuantan nie kebiasaannya terkenal dengan pantai dan juga makanan oleh orang luar yang datang kesini..Kuantan, Pahang adalah kelompok Negeri Pantai Timur sama seperti Terengganu dan juga Kelantan..

oleh itu, keropok lekor juga boleh didapati di Kuantan nie..anda boleh pergi ke Tanjung Lumpur untuk mendapatkan pelbagai jenis keropok..baik dari keropok keping hinggalah keropok lekor..

MAKANAN

1. sata
2. otak-otak
3. keropok lekor dan juga keropok lain
4. seafood

makanan nie buleh didapati di area Tanjung Lumpur..kira kira 10 minit pun da boleh sampai dari Bandar Kuantan tuh..area Cherating pun boleh..tapi agak ajauh dari Bandar Kuantan

kalau Selangor terkenal dengan Satay Kajang and Haji Samuri, Kuantan pula terkenal dengan Satay Zul..hanya 350m dari bandar Kuantan (google)

and Kuantan juga terkenal dengan mee calong =)

TEMPAT

1. Air terjun..boleh pilih samaada air terjun Panching or Sungai Pandan
2. Gambang waterpark
3. Pantai pantai
4. Pusat Tenun Diraja Pahang..
5. Muzium..
6. yang lain lain seperti golf dan paintball pun ada juga..tapi aku sendiri tak berapa pasti sebab tak pernah involve..heee
7. shopping mall pun ada..tapi biasa orang datang Kuantan bukan untuk bershopping..mereka lagi suka untuk tenangkan fikiran dengan berjalan jalan and menikmati keindahan alam. .=)

so kalau anda anda ada lagi input tentang keistimewaan untuk bercuti di Kuantan boleh la share =)

thanz for reading this entry..






No comments:

Post a Comment